miércoles, 18 de marzo de 2009

Toda a mañá escoitando música

Geográficamente, o jazz xorde no estado de Luisiana, concretamente na zona de influencia de Nova Orleans (berce do estilo musical e principal centro jazzístico durante a primeira época do jazz), a donde chegaban grandes remesas de escravos de cor, fundamentalmente da zona occidental de África, ao sur do Sáhara, a zona denominada Costa de Marfil, "Costa do Ouro" ou "Costa dos escravos".

En moitas áreas do Sur de Estados Unidos, o bater de tambores estaba específicamente prohibido pola lei, de forma que os escravos negros tiveron que recorrer á percusión mediante as palmas das mans e o bater dos pés para gozar das súas festas e a súa música característica. Con todo, a prohibición non tivo vigor na chamada Place Congo (Congo Square) de Nova Orleans, na que ata a Guerra de Secesión os escravos tiñan liberdade para reunirse, cantar e acompañarse de verdadeiros instrumentos de percusión tales como calabazas resecas e rellenas de piedrecitas, o birimbao, as quijadas, o piano de dedo pulgar ou sanza, e o banjo de catro cordas.

Musicalmente, o jazz nace da combinación de tres tradicións: a autóctona estadounidense, a africana e a europea.


Os escravos fusionaron moitas das súas tradicións africanas co cristianismo protestante que lles impuxeron os seus amos, o que constituíu o caldo de cultivo apropiado para o desenvolvemento dos espirituais. É importante observar o feito de que, malia as divergencias en ritmo, harmonía e estilo interpretativo, a tradición musical europea que os escravos coñeceron en Estados Unidos ofrecía puntos de contacto coa súa propia tradición: así, a escala diatónica era común a ambas culturas. Se a isto engádeselle o relativo illamento cultural en que vivía gran número de escravos e a tolerancia dos amos respecto da súa música, a consecuencia foi que puidesen manter íntegro gran parte do seu legado musical no momento de fusionarse cos elementos compatibles da música europea e estadounidense, co que se conseguiu un híbrido con notable influencia africana.

A finalización da guerra que enfrontou o norte co sur, permitiu a chegada de gran cantidade de instrumentos musicais ás mans dos escravos recentemente liberados, moitos dos cales tomaron a música como forma de vida.

Con estes novos instrumentos e reunindo todas as influencias musicais, formáronse as 'marching bands' e as bandas de música bailable da época, que, a finais do XIX, supoñían o formato habitual no que a concertos de música popular refírese. Os instrumentos deste tipo de grupos convertéronse así nos instrumentos básicos do jazz: a corneta, o trombón, os 'reeds' ou 'instrumentos de lengüeta' como o clarinete, e a batería.


Escoito moita música diferente, gracias a Ja, que sempre me trae novidades.

http.://www.madeleinepeyroux.com/flash_content/main.html

4 comentarios:

Ana Gesteira Ponce dijo...

Claro, moito jazz, moito relax, isto é o ideal para as ostras que cultivan perolas no seu interior...jejejeje,
Bikiños
Ana

Jandro X. dijo...

¡Queremos máis entradas!... ¿Qué pasa, que non hai gana de escribir?.

Jandro X. dijo...

¡¡¡Actualiza Perlita!!!

Anónimo dijo...

Holaaaaaaaaa toupeiriñas !!!
Xenial este blog...hai que seguir currando nel...xa me falla tempo para incluilo nos meus favoritos e amigos...moito bon!!!

Anonimacronicoblog